timeout2017-10-28T20:25:58+00:00

"טובי אור נוט טובי"

ג'סיקה חלפין 01.03.2017 , טיים אאוט.
מר. טובי חושף את האמת מאחורי המשקה המסתורי והתרבות שיצר סביבו

 

בקבוק אלכוהולי צהוב וערפילי מונח בעדינות על שולחן עץ בביסטרו בעיר התחתית, חיפה. על הבקבוק מודבקת תווית פשוטה בשחור לבן, עליה המילים "אושר טהור", לצד רשימת רכיבים כללית, עם מידע רלוונטי נוסף. הבקבוק לא הונח באקראיות, אלא באופן שמעיד על כך שמי שהניח אותו, מעריך את הזמן וההשקעה הגלומים בהכנת התוצרת הייחודית שלו.

הבקבוק הוא "טובי 60", משקה ישראלי המיוצר בעיר הנמל חיפה. לכאורה, נראה שהוא בא משום מקום וכבש בסערה את חיי הלילה התל אביביים כבר ב- 2013.האיש הוא הילל טובי, חצי מצמד האחים המבריקים שעומדים מאחורי הליקר הפופולרי והסוער, מאחורי ההשראה שנראית כסוחפת אחריה מעריצים שרופים מהרגע הראשון והמשקה שלא יורדת ממנו ההתעניינות.

המותג של טובי אפוף מסתורין זה זמן מה, מלווה בשמועות מוטעות ומיתוסים שנדמה שנלקחו מאגדות, כתוצאה מהתרחקות מכוונת מאור הזרקורים ומעייני התקשורת.

לפי הילל, טובי 60 שייך לקהילת צרכנים נאמנים וחברים התומכים בו, באותה המידה שהיא שייכת לו. כמו הרבה מותגים מוצלחים, לפנים חשיבות על פני החוץ. הוא מוכר חוויה יותר מאשר מוצר. והטובי מנציח את האסכולה.
כעת, הם מוכנים להשיק את טובי 60 בשוק הבינ"ל. המשקה הישראלי, יהיה זמין לרכישה בארה"ב (כבר היום נמכר בטקסס ויהיה זמין בניו יורק החל מה- 1.3.17 ובמשלוחים ברחבי היבשת באופן מקוון החל מאמצע מרץ 2017). זו התגשמות משאלותיו של כל צעיר יהודי אמריקאי שבילה את לילותיו בישראל עם כוס טובי לצדו.
התמזל מזלם של "טיימ-אווט" להשיג הזדמנות לראיון ראשון ובלעדי עם מצביא האלכוהול לבוש הקפוצ'ון הלא רשמי בעליל, ערב ההתרחבות הענקית של טובי. קבלו את הסיפור האמיתי מאחורי המותג, המשקה המפתה, האיש והאגדה.

לדברייך, הרבה שמועות ואגדות צצו על מקור המשקה. ספר לנו את הסיפור האמיתי כיצד נולד טובי60?
יש סיפור עליו פיו, ערב אחד איחרתי למסיבה, לאחר שהתבקשתי להביא שתיה, אז יצרתי משקה "על הדרך". הסיפור לא יכול להיות רחוק יותר מהמציאות. למעשה, ההפך הוא הנכון. תכנון רב הושקע בהמצאת הטובי. אחי ואני בילינו זמן רב, בלמידה, בהתייעצות עם מזקקים ובשלני אלכוהול מומחים ודיוק הטעם והאפקט שאליו כיוונו, הרבה לפני שהגענו לנוסחה הסופית והמנצחת.

איך טובי זכה בכזאת פופולאריות רבה בזמן כל כך קצר, ומאיפה מגיעים המעריצים הנאמנים?
בסך הכל זה משהו שקרה באופן דיי טבעי. התחלנו ממש בקטן. בהתחלה, הכנתי אלכוהול לי ולחברי הקרובים, אבל אז השמועה החלה נפוצה לחברים של חברים. אז, הגיע השלב בו אנשים החלו לבקש מהברים להחזיק טובי. כיום, 95% מהברים והמועדונים אשר מחזיקים טובי, עושים זאת בגלל שלקוחות ביקשו מהם. זו תופעה מאוד נדירה, ואנחנו אסירי תודה על הזכות להגיע לקהל שאוהב את המוצר שלנו. טובי שלהם בדיוק כמו שהוא שלנו.

יש דיבור שטובי מעורר הזיות, כמו אבסינת'. מה יש בתוך המשקה?
טוב, אני לא יכול לגלות לך הכל. אני כן יכול לגלות שהמשקה מאושר על ידי משרד הבריאות, על ידי הFDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) ובוודאי אין בו שום רכיבים מעוררי הזיות. זה ליקר עשבים שמכיל לימון, הדרים, ג'ינג'ר, עשבי תיבול ותבלינים בין השאר מנטה וכמון.

איך אתה שותה את הטובי שלך?
זה משתנה לפי המצב. ביום קיץ חם, טובי הולך מדהים עם מיץ אננס או מנגו. בחורף אפשר להוסיף אותו לכוס תה חמה, עם קינמון ודבש. אפשר גם סתם ככה בשוט, לשתות עם קרח או לערבב עם טוניק, ולאחרונה אני מערבב אותו עם המשקה השני האהוב עלי – קולה זירו.

שמעתי ששתיית טובי לא גורמת להנגאובר למחרת, זה נכון?
אני מוצא את זה מאוד נכון. זה מעיד על איכות המוצר .כל המרכיבים שלנו טבעיים והמשקה מופק באצוות קטנות, בתהליכים מבוקרים היטב. כל זה בא לידי ביטוי במשקה, והתחושה מהשתייה, גם ביום למחרת.

מה המסר שאתה רוצה להעביר למעריצים המחכים בקוצר רוח למשקה בארה"ב?
תהיו חזקים, התאזרו בסבלנות, אנחנו בדרכינו אליכם. תודה לכם מאוד, תמיכתם מחממת את הלב אנחנו אוהבים אתכם מאוד! החיוביות הזאת היא הערך שעליו טובי מושתת – המותג, המשקה, והאנשים שעושים אותו.

לכתבה באנגלית